Check-in op Facebook: bezoekers die inchecken op uw Facebook bedrijfspagina laten aan hun vrienden zien waar ze zijn.
Extra reclame voor uw bedrijf.
Zorg dat uw locatiegegevens goed staan ingesteld. Hebt u de instellingen niet goed staan dan loopt u de kans dat bezoekers de locatie zelf gaan aanmaken. Een gemiste kans voor uw bedrijf en verwarring over verschillende locaties rond dezelfde plek.
Inchecken bij het Dordrechts Museum is goed gelukt.
Het museum heeft de zaken goed op orde. De locatie gegevens zijn goed ingevuld.
Alle vrienden van deze persoon krijgen de melding op de tijdlijn van hun persoonlijk profiel te zien. Wanneer ze klikken/tikken op de profielfoto van het Dordrechts Museum komen ze direct terecht op de Facebook Bedrijfspagina.
Klik op Info onder de profielfoto en daarna op Pagina-informatie bewerken
Door te klikken op de knop Informatie bewerken wordt er een formulier zichtbaar.
Vul onder Locatie het adres in van uw bedrijf. Er wordt een plattegrond zichtbaar met de locatie van uw organisatie. Facebook werkt hier samen met https://wego.here.com
Mocht er een fout op de kaart staan dan kunt u dat doorgeven op de website van wego.here: https://mapcreator.here.com/
Plaats een vinkje voor: Klanten bezoeken mijn bedrijf op mijn straatadres
Als dit selectievakje niet is aangevinkt kunnen bezoekers NIET inchecken.
De Facebook Naam Ferienhaus Annemargrethe en de Facebook Gebruikersnaam @ferienhausannemargrethe zijn verschillend.
Bij het inchecken lijkt de Naam dominant boven de Gebruikersnaam.
Als uw bedrijf of organisatie over meerdere locaties beschikt dan moeten die worden toegevoegd en bewerkt in Facebook Bedrijfsmanager. Informatie over de bedrijfslocaties moet worden ge-upload naar Bedrijfsmanager zodat klanten kunnen inchecken op de verschillende locaties. Raadpleeg het helpcentrum van Facebook
Toegang tot Locaties aanvragen
Als u meerdere bedrijfslocaties hebt, gebruik dan dit formulier van Facebook om toegang tot Locaties aan te vragen.
Informatie over Facebook locaties
Een onofficiële Facebook locatiepagina claimen en samenvoegen: Op Facebook kunnen klanten en fans van je bedrijf of organisatie zelf een locatiepagina aanmaken om bij in te checken of een recensie op achter te laten. Op de pagina van Socialmediaacademie.nl van Martijn Baten kunt u lezen hoe een onofficiële pagina geclaimd kan worden.
Sabine werkt snel, ze kan goed luisteren, ze coacht haar klant bij het opzetten van een website. Ze maakt vaste (prijs)afspraken, ze helpt klanten 24/7, ze houdt van schrijven ze is geïnteresseerd in mensen en houdt van tevreden klanten.
Tijdens het aanmaken van de pagina maakt u een keuze uit 6 Paginatypen. De check-in functie werkt dus alleen bij Lokaal bedrijf of lokale plaats en Bedrijf, organisatie of instelling
Er zijn verschillende functies voor een Facebookpagina beschikbaar, afhankelijk van de categorie van de pagina.
Uw pagina moet dus ingedeeld worden in de categorie Bedrijven en organisaties of Lokale diensten
Bewerk zo nodig de categorie bij Info / Algemeen
Bij overname van een bedrijf door een nieuwe eigenaar moet er worden nagedacht wat er met de bestaande Facebook pagina gebeurt. De waarde van een Facebookpagina wordt bepaald door: De NAAM van [...]
Aangepast juli 2017 Een Facebook Webadres of URL wordt sinds 2017 door Facebook weer een Gebruikersnaam genoemd. Een Gebruikersnaam is uniek. Een Facebook Naam (de naam die u onder de profielfoto[...]
Aangepast juli 2017 Soms wilt u als beheerder de gekozen Naam voor uw Facebook Bedrijfspagina veranderen. Redenen daarvoor kunnen zijn: U hebt een naam gekozen die niet (precies) overeenkomt met uw [...]