• Facebook Bedrijfspagina Naam veranderen

    18/07/2017
  • Aangepast juli 2017
    Soms wilt u als beheerder de gekozen Naam voor uw Facebook Bedrijfspagina veranderen.
    Redenen daarvoor kunnen zijn:

    • U hebt een naam gekozen die niet (precies) overeenkomt met uw bedrijfsnaam zodat uw pagina niet wordt gevonden
    • Uw bedrijfsnaam is veranderd
    • U hebt een (typ)fout gemaakt in de naam

    Ten aanzien van een Facebook Bedrijfspagina zijn er twee ‘naam elementen’ waar u met wijsheid en verstand naar moet kijken:

    • Uw Facebook-webadres of URL sinds 2017 Gebruikersnaam genoemd. Een Facebook webadres is uniek. Zie het artikel hierover: Facebook webadres instellen voor een Bedrijfspagina
    • Uw Facebook Naam is niet uniek, er kunnen meerdere pagina’s zijn met dezelfde naam! Tijdens het aanmaken van de pagina bedenkt u een passende Naam.

    Stelt u GEEN gebruikersnaam in dan maakt Facebook een Facebook webadres/URL aan op basis van de door u gekozen Naam met daarachter een reeks cijfers.

  • Facebook bedrijfspagina Naam veranderen

    Zowel uw Facebook Naam als uw Facebook webadres kunnen slechts 1 maal veranderd worden!!
    Denk dus goed na voordat u deze mogelijkheid benut.

    Klik op Info onder de profielfoto. Scroll naar beneden naar ALGEMEEN

    U kunt nu de Naam aanpassen.
    Hebt u minder dan 20 Likes dan kunt u de naam nog niet aanpassen.
    Hebt u meer dan 200 Likes dan kan alleen Facebook een verandering in uw naam aanbrengen. Deze dienst wordt als extra service verricht wanneer u betalende klant wordt van de diensten van Facebook. 

  • Op zoek naar een goede Webdesigner die tevens iCoach is?

    Sabine werkt snel, ze kan goed luisteren, ze coacht haar klant bij het opzetten van een website. Ze maakt vaste (prijs)afspraken, ze helpt klanten 24/7, ze houdt van schrijven ze is geïnteresseerd in mensen en houdt van tevreden klanten.

  • Facebook Bedrijfspagina nieuwe Naam kiezen

    Waarmee moet u rekening houden bij het kiezen van een Naam voor uw Facebook bedrijfspagina?

    • Zorg dat uw Naam overeenkomt met uw bedrijfsnaam. Wees zorgvuldig t.a.v. de spelling of schrijfwijze.

      Een voorbeeld:
      Het bedrijf Hospitali-tea Catering met het domein http://www.hospitaliteacatering.nl had als Facebook bedrijfspagina de naam Hospitali-tea Catering gekozen. Wanneer de bezoeker in de zoekmachine Google hospitali-tea, hospitalitea of hospitali tea intypte dan werd alleen de website gevonden. De Facebookpagina was onder deze zoektermen NIET vindbaar!
      Factoren die hierin meespelen zijn: spaties / afbreekstreepjes in een naam en een 'exotische' bedrijfsnaam.
      De Facebook Naam is dominant ten opzichte van het Facebook webadres!
      Anders gezegd: de Facebook Naam wordt sneller in Google gevonden.
  • Namen identiek houden voor de vindbaarheid

    • Voor de vindbaarheid in Google is het aan te raden om uw Facebookpagina naam gelijk te houden aan de domeinnaam van uw website.

      In onderstaand voorbeeld zien we een Facebookpagina die twee weken na aanmaak direct goed gevonden werd samen met de domeinnaam. De domeinnaam VCHHW van de vrijwilligerscentrale Heerhugowaard (afbeelding bij 1) verschijnt als eerste in de zoekopdracht ‘vchhw’, gevolgd door het Twitter account en daarna door de Facebookpagina (afbeelding bij 2).
      De Naam van de Facebookpagina is VCHHW (afbeelding bij 3).
  • De meest ideale situatie krijgt u waarschijnlijk als de URL van het domein van uw eigen website, de URL van uw Facebook bedrijfspagina en de Naam van uw Facebook bedrijfspagina identiek zijn.
    Varieer dus liefst niet met streepjes of spaties.

  • Is de Naam uniek genoeg?

    • Het derde belangrijke gegeven om rekening mee te houden: onderzoek of de naam die u in gedachten hebt uniek genoeg is.
  • Het Belgische bedrijf "Casa Verde" met de domeinnaam http://www.casa-verde.be maakte een Facebookpagina met de Facebook Naam Casa Verde. Helaas worden ze nauwelijks gevonden. De reden: deze Facebook Naam wordt door verschillende Zuid-Amerikaanse organisaties gebruikt. De pagina’s hebben duizenden Likes.
    In de Facebook zoekresultaten komt het Belgische bedrijf nauwelijks voor.
    Te veel concurrentie dus…