• Facebook Webadres instellen voor een Bedrijfspagina

    18/07/2017
  • Aangepast juli 2017
    Een Facebook Webadres of URL wordt sinds 2017 door Facebook weer een Gebruikersnaam genoemd. Een Gebruikersnaam is uniek.
    Een Facebook Naam (de naam die u onder de profielfoto ziet staan) is niet uniek. Er kunnen meerdere pagina’s zijn met dezelfde naam!
    Lees meer over het veranderen of aanpassen van de Naam Facebook Bedrijfspagina Naam veranderen

  • Soms lukt het niet om een (goede) Gebruikersnaam in te stellen bij een Facebook Bedrijfspagina tijdens het aanmaken van de pagina. U kunt dit later alsnog doen. Login op uw Facebookpagina en schakel over naar uw bedrijfspagina. Lees hier hoe u moet schakelen tussen uw persoonlijk profiel en uw Facebook Bedrijfspagina.
    Klik op Info en scroll naar beneden naar ALGEMEEN

  • Op zoek naar een goede Webdesigner die tevens iCoach is?

    Sabine werkt snel, ze kan goed luisteren, ze coacht haar klant bij het opzetten van een website. Ze maakt vaste (prijs)afspraken, ze helpt klanten 24/7, ze houdt van schrijven ze is geïnteresseerd in mensen en houdt van tevreden klanten.

  • In het voorbeeld hieronder staat bij Facebook-webadres niets ingevuld. Deze pagina was oorspronkelijk gemaakt met een persoonlijk profiel en moest worden omgezet naar een bedrijfsprofiel. Na het omzetten maakt Facebook automatisch een Gebruikers-ID's aan. De gebruikers ID is te zien in de adresbalk.

  • Voordeel van een Gebruikersnaam

    We hebben gezien dat Facebook automatisch een Gebruikers-ID aanmaakt. De URL wordt gevormd door de Naam van de pagina (in dit geval https://www.facebook.com/Alma-Art-Amsterdam-126930177903008

    Het nadeel van zo'n lange URL is dat het niet professioneel staat op bv een visitekaartje of in een digitale handtekening.
    Door het aanpassen van de Gebruikersnaam verandert de URL.
    Het oude URL adres blijft echter ook werken.

  • Persoonlijk profiel voor bedrijf gebruikt?

    Hebt u eerder een persoonlijk profiel gebruikt voor uw (bedrijfs)activiteit en daarbij de gebruikersnaam ingesteld, dan hebt u na het omzetten van het profiel naar een bedrijfspagina een probleem. De pagina wordt tijdens het omzetten gesplitst in 2 profielen: een persoonlijk profiel en een bedrijfsprofiel/pagina. De gebruikersnaam blijft gekoppeld aan het persoonlijk profiel.

  • In dit voorbeeld is in het oorspronkelijke persoonlijke profiel de Gebruikersnaam AlmaArtAmsterdam gebruikt.
    Facebook accepteert deze naam dus niet meer. De Gebruikersnaam is namelijk altijd UNIEK.

  • Gebruikersnaam is niet beschikbaar

    We hebben dus geen andere keus dan een variant te kiezen op de door ons gewenste Gebruikersnaam. In dit geval kozen we voor AlmaArtAmsterdam2 hetgeen resulteert in de URL https://www.facebook.com/AlmaArtAmsterdam2

  • Toegestane tekens in een Facebook-webadres

    De toegestane tekens in het Facebook-webadres zijn: a-z, A-Z, 0-9 of een punt (“.”)
    U kunt een Gebruikersnaam alleen aanpassen als uw pagina minder dan 200 Likes heeft.

    Punten (".") en hoofdletters tellen niet als onderscheidend onderdeel van een gebruikersnaam.
    Bijvoorbeeld: janjansen55, Jan.Jansen55 en jan.jansen.55 worden allemaal gezien als één en dezelfde gebruikersnaam

  • Facebook webadres in uw bedrijfscorrespondentie

    De naam die ik koos voor mijn Facebook bedrijfspagina is "Sabinevanerp.webdesigner".
    De url van mijn Facebook bedrijfspagina is: https://www.facebook.com/sabinevanerp.webdesigner/.
    Gebruik deze url in uw bedrijfscorrespondentie. Zo weten mensen u te vinden.

  • Handelsmerkrechten

    Is er sprake van ‘een schending of inbreuk op uw rechten’ dan kunt u dat melden bij Facebook.
    Op deze pagina vindt u informatie over Handelsmerk schending.