• Zoekmachineoptimalisatie: Google Accounts benutten

  • Uit het oogpunt van zoekmachineoptimalisatie (SEO) is het een goed idee om de diverse Google accounts te benutten: Google Places, Google en Google Analytics. Een account aanmaken is gratis en levert u veel voordeel op.

  • Zoekmachineoptimalisatie: een account aanmaken bij Google Places

  • Wanneer uw bedrijf het vooral moet hebben van regionale klanten dan kan het handig zijn om uw bedrijf aan te melden bij Google Places.
    Vroeger moest u zich aanmelden bij de Gouden Gids. Nu kunt u zich gratis aanmelden bij Google Places. Voor een opdracht in uw regio kan men wel eens de voorkeur geven aan een plaatselijk bedrijf, dus aan u! Reden genoeg om een account aan te maken bij Google Places.
    Een account aanmaken is geheel gratis. 
    Bij een zoekactie in Google naar een bepaalde dienst of product in de regio worden de resultaten keurig gepresenteert op een kaartje.

    Google heeft een prima handleiding on-line staan:
    Een vermelding voor uw lokale bedrijf toevoegen

  • Zoekmachineoptimalisatie: een account aanmaken bij Google Plus

    Google is een social netwerk omgeving waarbij de geregistreerde gebruikers content delen middels zogenaamde kringen. U kunt medegebruikers indelen in verschillende kringen: kenissen, vrienden, familie of klanten. Het is ook mogelijk om met een of meerdere personen een zogenaamde hangout te starten waarin u een videogesprek kunt houden en tegelijk kunt chatten.
    Registratie en een beschrijving van alle Google functies.

  • Een Google profiel moet gebaseerd zijn op een natuurlijk persoon. Wanneer u als bedrijf een profiel aanmaakt is de kans groot dat Google dit zal verwijderen. Als bedrijf maakt u een Pagina aan.
    U kunt een koppeling maken tussen uw website en uw Google profiel. Wanneer de koppeling goed is uitgevoerd bestaat de kans dat Google in de zoekresultaten uw profiefoto toont. Wanneer u regelmatig artikelen op uw website plaatst dan doet u er alles aan om het artikel hoog te laten scoren in Google. Wanneer er dan ook nog eens uw profielfoto wordt getoond zal de bezoeker eerder kiezen voor dat artikel.

  • Met de webmastertool voor gestructureerde gegevenstests van Google kunt u testen of uw webpagina getoond kan worden als Richsnippet: een verrijkst stukje informatie. Google bepaalt overigens zelf of uw pagina interessant genoeg is om als Richsnippet te worden getoond.

  • Een Google Analytics account koppelen aan uw website voor bezoekersstatistieken

    Google Analytics is een gratis dienst van Google waarmee u zicht krijgt op het aantal bezoekers van uw website. U kunt zien uit welke landen uw bezoekers komen, welke pagina's het best worden bezocht, welke browser men gebruikt, hoe lang men gemiddeld op uw website verblijft en nog heel veel meer. Een onmisbaar stuk gereedschap voor elke ondernemer.

    Voorwaarde voor de werking van Google Analytics is dat de URL van uw website is toegevoegd aan uw GooglePlus profiel zoals hiervoor beschreven is (Bijdrager aan...). 

  • In dit pdf document van Google kunt u lezen hoe u een Google Analytics account maakt. 
    U kunt de zogenaamde Conversiecode uit de Google Analytics omgeving invoeren in de NexusThemes website.
    Elke website die u vanuit Google Analytics wilt monitoren heeft een unieke Conversiecode.

    Klik op het icoon van het Dashboard van de NexusThemes (zie rode pijl in de afbeelding) en voer de UA code in het Google Analytics UA tekstvak in dat zichtbaar wordt wanneer u op de knop Manage klikt.

  • Zoekmachineoptimalisatie: Off site factoren

     In deze YouTube video legt Gert-Jan Bark van NexusStudios uit hoe u een verbinding maakt tussen uw Google profiel en uw website