Voordat u de tekst gaat schrijven van uw pagina moet u nadenken over de keywords of doelwoorden. Wat is het meest kernachtige woord, of combinatie van woorden dat de inhoud van uw boodschap op de huidige pagina optimaal weergeeft. Wat is het onderwerp, hoe omschrijft u dit onderwerp?
Keywords vormen een krachtige kern op uw pagina.
Ga bij het kiezen van keywords uit van de belevingswereld van uw bezoeker. Welke keywords zal de zoeker intypen op zoek naar informatie die u voor hem klaar hebt liggen! En hoeveel kapers zijn er op de kost: oftewel hoe groot is de concurrentie op dit gebied?
Probeer de keywords zo specifiek mogelijk te formuleren. Soms is het beter om een combinatie van twee doelwoorden te kiezen in plaats van een: 'Mondhygiënisten Alkmaar' zal beter scoren als alleen 'Mondhygiënisten', omdat u als het ware een filter toepast door de plaatsnaam mee te nemen. Gebruik vooral variaties op het keyword, zoals Mondhygiëne, Mondhygiënist, mondverzorging. mond en tandhygiëne.
Uw eerste kans om beter gevonden te worden door uw klant.
Bij het aanmaken van een nieuwe pagina of blogpost bij de NexusThemes kiest u een titel voor de pagina. Deze titel vindt u vaak terug in de URL van de pagina. Of dit het geval is hangt samen met de technische omgeving op de achtergrond. De URL van deze pagina wordt gevormd door de titel 'http://www.sabinevanerp.nl/zoekmachineoptimalisatie-en-het-gebruik-van-keywords/'. Het laatse deel van de tekstreeks achter de '/' zijn de keywords van deze pagina. De URL geeft Google informatie over de inhoud van de pagina.
Uw tweede kans om beter gevonden te worden door uw klant.
Een Heading is de kop boven een artikel. In een boek of een artikel in een tijdschrift gebruikt de schrijver een kop 1 voor een nieuw hoofdstuk en kop 2 en kop 3 voor paragrafen en sub-paragrafen. Zo ontstaat een overzichtelijke indeling.
Bij een webpagina werkt het preccies hetzelfde. Google zoekt informatie in de headings. Gebruik per pagina een heading 1 (gebruik er nooit twee!). Bij de paragrafen en subparagrafen gebruikt u een heading 2 en 3.
Gebruik uw keyword of variaties op uw keywords in de headings.
Uw derde kans om beter gevonden te worden door uw klant
In deze video legt Gert-Jan Bark van NexusStudios uit hoe je de structuur op de pagina kunt optimaliseren voor zoekmachines
Beschrijf in de eerste paragraaf van de pagina direct kort en duidelijk waar de inhoud over gaat en probeer daar de keywords in te verwerken.
Uw vierde kans om beter gevonden te worden door uw klant
Sabine werkt snel, ze kan goed luisteren, ze coacht haar klant bij het opzetten van een website. Ze maakt vaste (prijs)afspraken, ze helpt klanten 24/7, ze houdt van schrijven ze is geïnteresseerd in mensen en houdt van tevreden klanten.
Bij overname van een bedrijf door een nieuwe eigenaar moet er worden nagedacht wat er met de bestaande Facebook pagina gebeurt. De waarde van een Facebookpagina wordt bepaald door: De NAAM van [...]
Aangepast juli 2017 Een Facebook Webadres of URL wordt sinds 2017 door Facebook weer een Gebruikersnaam genoemd. Een Gebruikersnaam is uniek. Een Facebook Naam (de naam die u onder de profielfoto[...]
Aangepast juli 2017 Soms wilt u als beheerder de gekozen Naam voor uw Facebook Bedrijfspagina veranderen. Redenen daarvoor kunnen zijn: U hebt een naam gekozen die niet (precies) overeenkomt met uw [...]