• Zoekmachineoptimalisatie en de Keywords van de pagina

  • Voordat u de tekst gaat schrijven van uw pagina moet u nadenken over de keywords of doelwoorden. Wat is het meest kernachtige woord, of combinatie van woorden dat de inhoud van uw boodschap op de huidige pagina optimaal weergeeft. Wat is het onderwerp, hoe omschrijft u dit onderwerp?
    Keywords vormen een krachtige kern op uw pagina.
    Ga bij het kiezen van keywords uit van de belevingswereld van uw bezoeker. Welke keywords zal de zoeker intypen op zoek naar informatie die u voor hem klaar hebt liggen! En hoeveel kapers zijn er op de kost: oftewel hoe groot is de concurrentie op dit gebied?
    Probeer de keywords zo specifiek mogelijk te formuleren. Soms is het beter om een combinatie van twee doelwoorden te kiezen in plaats van een: 'Mondhygiënisten Alkmaar' zal beter scoren als alleen 'Mondhygiënisten', omdat u als het ware een filter toepast door de plaatsnaam mee te nemen. Gebruik vooral variaties op het keyword, zoals Mondhygiëne, Mondhygiënist, mondverzorging. mond en tandhygiëne.
    Uw eerste kans om beter gevonden te worden door uw klant.

  • Zoekmachineoptimalisatie: keywords gebruiken in de URL van de pagina

    Bij het aanmaken van een nieuwe pagina of blogpost bij de NexusThemes kiest u een titel voor de pagina. Deze titel vindt u vaak terug in de URL van de pagina. Of dit het geval is hangt samen met de technische omgeving op de achtergrond. De URL van deze pagina wordt gevormd door de titel 'http://www.sabinevanerp.nl/zoekmachineoptimalisatie-en-het-gebruik-van-keywords/'. Het laatse deel van de tekstreeks achter de '/' zijn de keywords van deze pagina. De URL geeft Google informatie over de inhoud van de pagina.
    Uw tweede kans om beter gevonden te worden door uw klant.

  • Het veranderen van de titel van uw pagina heeft tot gevolg dat de URL verandert. Wanneer uw pagina al een tijd on-line staat is deze misschien al geindexeerd door Google. Door uw actie creeert u een zogenaamde dode link. Dit kan de reputatie (vanuit Google bezien) van uw website 'schaden'. 
  • Zoekmachineoptimalisatie: keywords toepassen in de 'Headings'

    Een Heading is de kop boven een artikel. In een boek of een artikel in een tijdschrift gebruikt de schrijver een kop 1 voor een nieuw hoofdstuk en kop 2 en kop 3 voor paragrafen en sub-paragrafen. Zo ontstaat een overzichtelijke indeling.

    Bij een webpagina werkt het preccies hetzelfde. Google zoekt informatie in de headings. Gebruik per pagina een heading 1 (gebruik er nooit twee!). Bij de paragrafen en subparagrafen gebruikt u een heading 2 en 3. 
    Gebruik uw keyword of variaties op uw keywords in de headings. 
    Uw derde kans om beter gevonden te worden door uw klant

  •  

    In deze video legt Gert-Jan Bark van NexusStudios uit hoe je de structuur op de pagina kunt optimaliseren voor zoekmachines

  • Zoekmachineoptimalisatie: de eerste paragraaf van de pagina

    Beschrijf in de eerste paragraaf van de pagina direct kort en duidelijk waar de inhoud over gaat en probeer daar de keywords in te verwerken.
    Uw vierde kans om beter gevonden te worden door uw klant

  • Sabine van Erp
    Webdesigner & iCoach

    Sabine werkt snel, ze kan goed luisteren, ze coacht haar klant bij het opzetten van een website. Ze maakt vaste (prijs)afspraken, ze helpt klanten 24/7, ze houdt van schrijven ze is geïnteresseerd in mensen en houdt van tevreden klanten.